مهارتهای ده گانه موفقیت پایدار زندگی

5
(1)

شاید برای جاهائی که ارزش رفتن دارند میانبری وجود نداشته باشد

انسان طبیعی برای داشتن زندگی خوب بدنبال موفقیت های متفاوتی بوده است هرچند بسیاری بعد از رسیدن به آن افتخارات تغییر عقیده داده‌اند. امروز بسیاری افراد در تلاش برای رسیدن هر چه سریعتر و آسانتر به موفقیت هستند. از اینرو در تلاش برای یافتن میانبرهای موفقیت هستند در حالیکه شاید برای جاهایی‌که ارزش دیدن دارند و موقعیت‌هایی که ارزش بدست آوردن دارند، میانبری وجود نداشته باشد.

همه ما میدانیم هرگونه تغییرات محسوسی که در زندگی ما بوجود می آید دست پخت خود ماست. ازاینرو برای تغییرات مثبت در زندگی این سوالات را از خودتان بپرسید:

آیا من در مسیردرستی برای رسیدن به آنچه که می‌خواهم ، هستم؟

یا اینکه بدون هدف و سرگردان به دور خودم میچرخم؟

وشاید در شرایط فعلی گیر کرده ام و خود را مشغول میکنم چرا که این شرایط برای من راحت و آسوده است؟

 آیا استرتژی روشنی برای زندگی خود دارید؟

آیا قواعد بازی زندگی را میدانید و برای زندگی خود برنامه زمانی، طرحی و یا نقشه‌ای  طراحی شده دارید؟

آدمهای خیلی موفق هیچوقت در زندگی به خودشان دروغ نمی‌گویند و همیشه حداقل با خودشان روراست هستند، و این را خوب می‌دانند که خودشان مسئول تصمیم گیری هایشان، رفتارشان و اعمال و برنامه های زندگیشان هستند.

اگر بیوگرافی و زندگینمامه افراد موفق را مطالعه کرده باشید و در زمینه رفتارها، حرکات بدنی و مهارتهای ارتباط غیرکلامی آنها دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که موفقیت آنها اصلا ربطی به شانس ندارد، بلکه کاملا مربوط به نگرش درستی است که دارند، اقدام به موقع و سر وقت، تغییر به موقع رفتار و بدور ازعجله، آرامش و دقت از ویژگیهای این گروه است. یک هدف اصلی دارند، در یک زمان یک اولویت دارند و برای حال زندگی می کنند و نگران آینده نیستند و برای هر چیزی که اتفاق می‌افتد اقدام می کنند و منتظر پیشامدهای ناگوار در آینده نیستند.

همه ما  این توانائیها را داریم اما اینکه چطور از آنها استفاده کنیم مهم است.

وقت کشی نمی‌کنند و کارها را به فردا موکول نمی‌کنند

وقتی اراده می کنند که کاری را انجام دهند دیگر وقت  را نمی‌کشند و هرگز عبارت “باشه بعدا” را نمی‌شنوی. کار امروز را همان روز شروع می‌کنند و به فردا موکول نمی کنند و به کسی هم اجازه نمیدهند که آنها را از مسیر خارج کند. خودشان یاد گرفته‌اند که برای انجام هر کاری نظم و انضباط و دقت کامل را داشته باشند.

افراد موفق بدنبال تائید دیگران نمی‌گردند

نیازی به “به به” دیگران ندارند که حتما از دیگران تائیدیه بگیرند. رضایت و تائید خودشان برای آنها از همه مهمتر است. آنها معتقدند که آنچه دیگران در مورد آنها فکر می کنند اصلا ربطی به آنها ندارد.

هیچوقت خودشان را با دیگران مقایسه نمی‌کنند که سرخورده و ناامید شوند.

سعی میکنند بجای تخریب دیگران، تمام تلاش و توجهشان را صرف ارتقاء توانمندی‌ها و پیشرفت خود کنند و از زندگی خود براساس توانمندی‌های خود انتظار دارند. ازاینرو هرگز روش دیگران را بطور کامل کپی نمی‌کنند و سعی نمی کنند که مثل دیگران زندگی کنند. و حتی هرگز اهمیتی به اینکه دیگران چه می کنند و چطور زندگی می کنند، نمی‌دهند.

از ریسک کردن نمی‌ترسند

هرگز تمام فکر خود را معطوف به اشتباهات گذشته نمی‌کنند که بنشینند و غصه  گذشته را بخورند. به جلو نگاه می‌کنند و فرصت‌های جدیدی برای بهتر زندگی کردن ایجاد می‌کنند. از شکست نمی‌ترسند و ترسی از موفقیت ندارند و بر ترس خود همواره غلبه می‌کنند.

هرگز سخن چینی و شایع پراکنی نمی کنند

علاقه ای به حرف زدن در مورد موضوعات سبک و بی‌ارزش ندارند، یعنی در واقع وقت و انرژی خود را برای بحث کردن در مورد موضوعات بی‌مورد تلف نمی‌کنند. از مردم حمایت می‌کنند و هرگز کسی را خراب نمی‌کنند و اگر هم از دست کسی ناراحت هستند حتما به خودش می گویند و هیچگاه عادت به پشت سر کسی حرف زدن ندارند.

حرف و عملشان یکی است

هرگز حرفی را نمی‌زنند که خلاف آنرا عمل کنند. آنها قابل اعتماد و محکم هستند. هرگز به سوالی یا درخواستی که پاسخ آن نه است جواب بلی نمی‌دهند. خود را علامه دهر معرفی نمی کنند و حد و مرزهایشان هم برای خودشان و هم برای دیگران روشن است.

براحتی از چیزی دست نمی کشند؛ هرگز از چیزی قطع امید نمی‌کنند

اگر تصمیم به انجام کاری گرفتند هیچگاه نه نمی‌آورند، مصمم عمل می کنند. هرگز “نه نمیتوانم” را نمی‌گویند و برای این عبارت برای آنها معنا ندارد. شکننده نیستند و براحتی نمی‌توان آنها را تضعیف کرد. وقتی در شرایط رقابتی و پر تلاش قرار می‌گیرند بیشتر مصمم می‌شوند تا اینکه براحتی از شرایط کنار بکشند.

غر نمی‌زنند، آه و ناله و شکایت نمی‌کنند

آدمهای مثبت و شادی هستند و به کاری که ایمان دارند حتی زمانی‌که در شرایط سخت و دشوار قرار بگیرند. چشم انداز خوشبینانه‌ای دارند.

دیگران را سرزنش نمی کنند

اگر در اوضاع و احوال سخت قرار بگیرند و اشتباهی در کارشان صورت بگیرد پاسخگو هستند و اگر خرابکاری کنند و همه چیز بهم ریخته شود اقرار می‌کنند که اشتباه کرده‌اند و آنرا می پذیرند و به گردن افراد و شرایط طبیعی و ماوراءاطبیعه نمی‌اندازند.

هرگز مشاوره و راهنمائی‌های غیرحرفه ای و غیرتخصصی نمی‌دهند

اگر از آنها کمک بخواهید، کمک می‌کنند اما به میزان اطلاعات و توانائیهای خود و هرگز نگرش متکبرانه‌ای به شرایط ندارند که خودشان بهتر و سرتر از دیگرانند و بخواهند بر این اساس برای مردم تصمیم بگیرند و اظهارنظر کنند وقتی از آنها درخواستی نشود.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.